Poradnik tworzenia postaci

od zera do bohatera

Awatar użytkownika
Tkacz snów
Mistrz Gry
Dane:
Posty: 462
Rejestracja: 13 mar 2017, 23:22

Poradnik tworzenia postaci

10 kwie 2017, 18:32

Witaj nowy graczu!

Zanim zaczniesz rozgrywkę, kluczowym jest stworzenie postaci, która będzie poruszać się po londyńskich ulicach. Jest to w pewnym sensie pionek w Twoich rękach - to Ty decydujesz o tym, jaka Twoja postać jest, co czuje i co robi, jak reaguje na opisywane przez innych sytuacje. Zastanów się więc dobrze, pamiętając, że przyjdzie Ci ją odgrywać - im lepiej będziesz ją znał, tym więcej zabawy dla Ciebie i innych graczy!

UWAGA! Nie odgrywamy prawdziwych osób, tylko fikcyjne wymyślona na potrzeby gry.

Krok pierwszy: Biografia


Oto kilka pytań, które mogą Ci pomóc w procesie tworzenia postaci i jej biografii:
  • Jakbyś ją scharakteryzował w kilku słowach? Jej wiek? Płeć? Wykształcenie? Zawód?
  • Jakie było jej dzieciństwo? Co ją kształtowało za młodu? Jak obecnie wyglądają jej relacje z rodziną (jeśli posiada rodzinę).
  • Co robiła Twoja postać w swoim dotychczasowym życiu (przed rozpoczęciem rozgrywki)? Czym zajmuje się obecnie? Jaki ma do tego stosunek?
  • Co jest jej pasją? Co ją nudzi? Co robi w wolnym czasie?
  • Jak układają jej się relacje z innymi ludźmi?
  • Jakie są jej ambicje, ideały i wartości? Do czego dąży? Co chciałaby osiągnąć?

Krok drugi: Wygląd


Kolejnym ważnym pytaniem jest to, jak wygląda Twoja postać? - jaki aktor/model mógłby ją zagrać? Awatary którymi się posługują gracze, są zdjęciami osób publicznych. Przy tworzeniu postaci zaznaczamy, z którego wizerunku chcemy skorzystać i zostaje on nam przypisany do końca gry. Nie istnieje możliwość jego zmiany (chyba, że komuś bardzo chce się zbierać pieniądze na operację plastyczną ;) ).

Sprawdź listę zajętych wizerunków

Krok trzeci: Statystyki


Bardzo istotnym etapem jest wypisanie statystyk postaci - to krótka i czytelna informacja, zwłaszcza dla Mistrzów Gry, odnośnie tego z czym bohater poradzi sobie świetnie, a z czym mógłby mieć problem.
Zanim zasiądziesz do przydzielania punktów warto, abyś miał już pełne wyobrażenie swojej postaci. Jej mocnych i słabych stron, tym czym się zajmuje, na czym się zna. A zatem? Czy jest tępym osiłkiem? A może to typ intelektualisty, gryzipiórka? A może umie pociągnąć za sobą tłumy? To wszystko powinno znaleźć odzwierciedlenie w statystykach.

Atrybuty

Do określenia podstawowych cech wykorzystywane są Atrybuty. Wartościujemy je dla naszej postaci względem ważności trzech Kategorii: fizycznej, społecznej, umysłowej. Wskazujesz, która jest najważniejsza dla Twojej postaci, a która najmniej istotna.
  • Pierwszorzędna jest najbardziej dominująca i to w tej kategorii Atrybutów możemy wydać 7 "kropek".
  • W drugorzędnej kategorii do wydania mamy 5 "kropek".
  • W trzeciorzędnej do wydania są 3 "kropki".

Warto pamiętać, że ze względu na fakt zaistnienia postaci, na starcie mamy po 1 "kropce" w każdym Atrybucie. W chwili, gdy Atrybuty spadają do poziomu 0, to postać jest kaleką w danym temacie.

Opis atrybutów

Zdolności

Oprócz Atrybutów, postacie są określane również względem Zdolności. Są to nabyte cechy, używane do opisania tego, co postać umie robić (np. prowadzić samochód, występować publicznie) lub też w jakim zakresie ma wiedzę (np. informatyki, medycyny, prawa itd.).

W odróżnieniu do Atrybutów, które reprezentowały wrodzone predyspozycje postaci, Zdolności reprezentują wszelkie sposoby, których postać się nauczyła, aby te predyspozycje wykorzystać.

Tu również konieczne jest ustalenie kolejności kategorii Zdolności. By wiedzieć, jaką kolejność dobrać, należy zastanowić się, w jakim fachu dana postać działa.

W odróżnieniu od Atrybutów, Zdolności nie posiadają podstawowego pierwszego poziomu. Jeśli chcesz, aby twoja postać wiedziała cokolwiek w danym zagadnieniu, konieczne jest wykupienie takowej Zdolności chociaż na pierwszym poziomie.
  • Pierwszorzędna, najsilniejsza kategoria Zdolności ma do zaoferowania 13 "kropek".
  • Drugorzędna 9 "kropek".
  • Trzeciorzędna, najsłabsza ma do rozdysponowania 5 "kropek".

Lista zdolności

Punkty wolne

Prócz punktów bazowych (roboczo nazywanych "kropkami"), przyznawane są również tzw. Wolne Punkty. Są one naliczane ze względu na doświadczenie życiowe postaci według wzoru: każda ukończona dekada życia = +2 pkt. (przykład: 39 lat = 6 pkt, a 41 lat = 8 pkt).

Wolne Punkty można wydać na Atrybuty i Zdolności zgodnie z poniższym przelicznikiem:
  • Cena za 1 poziom Atrybutu - 5 Wolnych Punktów
  • Cena za 1 poziom Zdolności - 2 Wolnych Punktów

Jeśli w trakcie tworzenia postaci nie zdecydujesz się na wydanie Wolnych Punktów, lub nie wydasz ich wszystkich, umieść adekwatnie ich liczbę we właściwym miejscu kodu w podaniu KP.

Uwaga! Podczas tworzenia postaci, nie można mieć więcej niż 4 "kropki" w danym Atrybucie ani Zdolności.

Awansowanie postaci

Wolne punkty, można również otrzymać podczas sesji odbywającej się pod nadzorem Mistrza Gry. Możesz za nie kupować kolejne poziomy:
  • Atrybutów: po zakończonym akcie, można podnieść o jeden poziom tylko jeden Atrybut. Koszt podniesienia: 5
  • Zdolności: w każdej chwili można podnieść poziom wybranych Zdolności. Koszt podniesienia: 2x bieżący poziom zdolności.

Do zgłaszania awansu służy temat, w którym złożyłeś podanie o Kartę Postaci. Po uzyskaniu akceptacji gracz nie może edytować pierwszego postu, ale może pisać kolejne posty do wiadomości Mistrzów Gry.

Krok trzeci: Ciekawostki


Na "deser" warto dopisać garść ciekawostek i plotek na temat postaci, informacji, jakie bez trudu można na jej temat uzyskać w środowisku w którym się obraca.

Na zakończenie


Jeśli nie jesteś pewien jak coś zrobić, masz wątpliwości, pytania, zawsze możesz poprosić któregoś z mistrzów gry lub współgraczy o pomoc. Warto też zajrzeć do zaakceptowanych kartotek, by podpatrzeć jak robili to inni.

Całość podania KP nie musi być gotowa od razu. Od zarejestrowania masz 14 dni na to aby założyć temat z kartą. Ważne by znalazły się tam imię i nazwisko postaci oraz wizerunek, który chciałbyś dla niej zarezerwować. Gdy już skończysz wszystko uzupełniać, wystarczy napisać kolejnego posta, tzw. "podbicie", które wskazuje Mistrzom Gry, że mogą już sprawdzać KP (choć nie zdziw się, jeśli w trakcie prac dostaniesz wiadomość na PW, które pomogę Ci uniknąć pomyłek w mechanice, lub naprowadzą na jakiś trop w historii, który warto byłoby rozwinąć). Być może po podbiciu a jeszcze przed uzyskaniem akceptacji MG podzielą się z Tobą swoimi wątpliwościami lub pytaniami, czasem też mogą poprosić Cię o zmianę kilku szczegółów. Jest to w trosce o spójność gry, postaci i rozgrywki, którą później będziesz toczył.

Kiedy wszystko jest ok, otrzymasz akceptację karty postaci wraz z małym bonusem... niecodzienną sytuacją, zaproszeniem wykraczającym poza szarą codzienność. Ta sesja z Mistrzem Gry nazywa się Intro i ma na celu pokazać Ci świat i jego możliwości. Krótki wstęp fabularny zakończony jest linkiem do lokacji w której ma miejsce opisane wydarzenie lub działu forum w którym można złożyć podanie o stosowną lokację (np. jeśli dotyczy miejsca pracy lub zamieszkania Twojej postaci, tak aby pozostawić Ci swobodę działania). Może też być to prośba o skontaktowanie się z innym graczem lub NPCem. Dalszy krok należy do Ciebie. Intro nie ma narzuconych terminów odpisów. Możesz swobodnie odgrywać postać, którą sobie wybrałeś i stworzyłeś, choć nie zapomnij, że jej działania przynoszą wymierne efekty. Jeśli nie jesteś zainteresowany udziałem w Intro, możesz zignorować wiadomość pozostawioną pod akceptacją konta. Możesz również w każdej chwili opuścić tę sesję i samemu pokierować kroki ku fabule The Urban Legend. Opuszczenie Intro równoznaczne jest z jego zamknięciem - nawet jeśli wrócisz później w to samo miejsce, nie zapominaj, że czas płynie i rzeczy po prostu się dzieją... Możesz również iść dalej drogą zaproponowaną przez Mistrza Gry i zobaczyć co jest na jej końcu. Wybór należy do Ciebie.
licznik słów: 1381

Wróć do „Kartoteka”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość